Verslag Zie elkaardag 2018

Door Tirza Meij

Een aarzelend lentezonnetje prijkt aan de hemel op deze derde ZIE elkaar dag in het Oude Tolhuys op de Weg naar Rhijnauwen in Utrecht. Het belooft een fijne dag te worden. Een dag voor ouders en zorgprofessionals rondom kinderen met moeilijk instelbare epilepsie. Om kwart voor tien beginnen de eerste gasten en …Lees verder

Kijk naar de zon!

Een van de sprekers op de ZIE elkaardag van 14 april was Anne Kien. Anne is naast zakenvrouw, trainer en coach, de schrijver van twee boeken: Zonder meer zonder maar en Verder met de helft. Ze vertelde over de succesvolle epilepsie chirurgie bij haar zoon Mathijs. Lees verder

Ouders en professionals ontmoeten elkaar!

Een van de sprekers op de ZIE elkaardag van 14 april was Lianne Bonants.
Zij is orthopedagoog en sinds 2009 werkzaam als docent Social Work Hogeschool Leiden. Lees verder

Wie vindt mijn kind leuk…Een van de sprekers op de ZIE elkaardag van 14 april was Maaike Bolt. Zij is secretaris van stichting ZIE en moeder van Jacco. Lees verder

Intermezzo

In de bevestigingsbrief stond dat iedereen een foto van zijn of haar zoon/dochter moest meenemen. Tijdens een intermezzo werden deze foto’s aan een grote vlaggenlijn gehangen.
Om de beurt mochten de ouders vertellen wie hun kind is. Zo waren ‘onze kinderen’ er ook een beetje bij! Want het gaat toch allemaal om onze kinderen! Lees verder

Informatiemarkt

Tijdens de pauze was er een interessante en rijkelijk gevulde informatiemarkt te bezichtigen.
Er stonden diverse stands waar je folders kon meenemen en/of informatie kon vragen. Lees verder

Workshops

De middag stond in het teken van diverse workshops. Deelnemers konden kiezen uit de volgende onderwerpen: